منتدى الدورى
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

معنا الى عالم اخر على الأنترنت

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

بتحبها / بتحبيه ؟؟؟

كاتب الموضوعرسالة
s.halwag*goldenflower

s.halwag*goldenflower

المزاج : ابتسم في قمه حزني لان البسمه سلوى
اعلام الدول : بتحبها / بتحبيه ؟؟؟ EgyptC
المزاج : بتحبها / بتحبيه ؟؟؟ _1
المهنه : بتحبها / بتحبيه ؟؟؟ Studen10
الهواية : بتحبها / بتحبيه ؟؟؟ Painti10

بتحبها / بتحبيه ؟؟؟ Empty
مُساهمةموضوع: بتحبها / بتحبيه ؟؟؟   بتحبها / بتحبيه ؟؟؟ Emptyالأحد يونيو 21, 2009 2:15 pm

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الموضوع موجه للشباب والبنات وفرق بس التذكير والتأنيث عند القرأة
بتحبها / بتحبيه ؟؟؟

بتحبها؟؟... لو بتحبها خاف عليها .. إنت كده هتوديها جهنم !!

ترضي تكون إنت السبب أن يشتعل قبرها ناراً ؟؟
ترضي تكون إنت السبب أن تزل قدمها من علي الصراط في النار ؟؟
ترضي تكون إن السبب إنها تتعذب في جهنم ؟؟

تذكر ... كما تدين تدان .. زوجتك في المستقبل جالسة الان مع شاب اخر في مكان ما بيقولها نفس الكلام اللي بتقوله لهذه الفتاة !!! ويفعل نفس ما تفعلة الان !!!

كل نظرة بتنظرها ليها دين سيرد من عرض زوجتك !!
كل كلمة بتقولها ليها دين سيرد من عرض زوجتك !!
كل مسكة إيد سترد من عرض زوجتك !!
...تريد ألا تعاقب في عرض زوجتك؟؟... توب الان واتركها فورا ...

احذر ... أن بسبب هذه العلاقة ربنا يقول للملائكة يوم القيامة عليك (خذوه فغلوه)
فتجد 70 الف ملك ينقضون عليك لينفذوا حكم الملك ... فتصرخ ... ياخذوني فين يا رب ؟؟

أنا لم اكن احتمل عود كبريت مشتعل في الدنيا ... أتحبس في تابون جمر ازاي يعني يا رب ؟؟
أنا لم اكن احتمل ماء ساخن يشوي جلدي في الدنيا ... اصبح وأنام أشرب من الحميم والمهل إزاي يا رب ؟؟ فتسمع النداء الاخير ( خذوه ) ...
مش انت اللي مشيت معاها وانت عارف إنك كده بتغضبني ؟؟ "كنت بحبها "

حب حرام .. قائم علي اساس حرام .. هي دي عاقبتة يوم القيامة ...

تخيل نفسك لحظة البعث ... الكفن يتمزق من حول جسمك ... تنتقض من تحت التراب ... صراخ من حولك من كل جهه لكنك لا تري اي شئ ... وإذا بيد علي كتفك من الجانبين ... فتصرخ بكل فزع .. مين ؟ ... سائق وشهيد !!! .. ستساق للعرض علي الله ...

عاوز تمشي معاها ؟؟ إمشي معاها ... لكن لو هتنجيك يومها من العذاب الرهيب ...

تخيل يوم القيامة ينادي عليك ... فلان ابن فلان ... استدعاء للتحقيق مهك ...
وأنت ذاهب كل شعرة عليك بتتنفض ... يا تري اي مصيبة من المصايب اللي عملتها ؟!!

تنظر من بعيد فتراها ... يا لممصيبة ... تحاول إنك تهرب منها .. وهي تبحث عنك بجنون في أرض المحشر ... أول ما تراك تتعلق في رقبتك وتصرخ ... يا رب هو اللي ضحك عليا !!

(ولن ينفعكم اليوم إذذ ظلمتم إنكم في العذاب مشتركون)

إحذر ... أن ينظر الله لك وأنت تقول لها كلام الحب فينظر لك نظرة غضب ...

ولو نظر الله لك نظرة غضب فقد ضعت وضاع كل شئ في دنيتك وأخرتك ... وستظل عارقاً في غضب الله إن لم تتب .

لسه بتقول بتحبها ؟... لو بتحبها سيبها ... أنت كده سبب فتنتها في دينها ... والله يقول :
" إن الذين فتنوا المؤمنين والمؤمنات ثم لم يتوبوا فلهم عذاب جهنم ولهم عذاب الحريق "

من ترك شيئا لله عوضة الله خيرا منه ... لو تركتها لاجل الله ... لو هيه الخير ليك سيأتي بها الله اليك في الحلال ... ولو لم تكن هي الخير لك سيعطيك الله من هي خيراً منها .
دي اختيارك لنفسك ... ما تترك ربنا يختار لك !!

تذكر قبل ان تخطو خطوة واحده معها ... أنت ماشي في طريق أخرة جهنم ...
جهنم يعني شعرة شعرة في جسدك ستحترق ؟؟ جهنم يعني عضو عضو فيك سيلتهب ؟؟؟ إيه اللي يستاهل ؟؟

لا "تقل دي مجرد علاقة بريئة ... وإحنا مبنعملش حاجة حرام " بالله عليك قف مع نفسك وأسالها :

*هناك ملك يمين وملك شمال يكتبوا كل شئ ... وقفتك معاها ... نظراتك لها ... كل (مسد ( زكل ( ماسدج ) أرسلتها لها ... هيكتبها ملك اليمين ولا ملك الشمال ؟؟؟
*الارض اللي انت واقف عليها معاها هتشهد لك .. ام عليك ؟؟؟
* لو رسول الله صلي الله عليه وسلم جاء الان وانت بتكلمها هتقوله ايه ؟؟ ...صاحبتي ؟؟
*لو ملك الموت جالك الان وانت بتكلمها هتقوله ايه ...حبيبتي ؟؟
لو هذه الفتاة أنتة اول واحد في حياتها .. فكل سيئاتها في ميزانك لانك اول واحد عرفتها هذا الطريق .

تذكر ..إنها لكي تقابلك الات او تحدذك في الهاتف 6 ساسعات .. خانت ابوها وخانت اخوها وخانت امها وقبل كل خانت ربها ودينها ... هل تتوقع أنها لن تخونك في يوم ما ؟

وأخيرا هذا الموضوع رسالة لك من الله ... والله يقول " وما كنا معذبين حتي تبعث رسولا "
وممكن يكون اخر موضوع تقرأه قبل ما تموت .

ألان ... حالا ... خذ قرار أن تتركها ... اختار ... هي ام الله ؟ ؟ .. قل لها إن بكت لترجع لها ... انا مستعد أضحي علشان باي شئ ... إلا ربنا ... انا مستعد اخسر عشانك كل شئ ... إلا ربنا ...

*** صفقة :-
- تسيبها .. وتنجو من عذاب القبر ؟؟
- تسيبها .. ولا تقع من الصراط الي جهنم ؟؟
- تسيبها .. وربنا يعوذك أحسن منه ؟؟
- تسيبها .. ولا يشتعل عليك قبرا نارا ؟؟
- تسيبها .. وتفوز بحب الله ؟؟

توصيات عمليه للنجاة من النار :

1/ استعن بالدعاء فالله قادر أن يرزقك احسن زوجة في الدنيا تحبك وتحبها وأن يرزقك السعادة.
2/ حتي يلتئم الجرح لابد أن يغلق عليه تماما .. غير رقم هاتفك وتخلص من كل هداياها ومن رقم هاتفها .
3/ ابتعد عن اي مكان يمكن ان تقابلها فيه .
4/ اسمع كل يوم شريط ديني يذكرك باعظم حبيب وهو الله .
5/ نصيحة : اول اسبوع هتحس إنك معذب وتاني اسبوع هتحس إنك ندمان انك سيبتها وتالت اسبوع مع الدعاء وصحبة الملتزمين وحضور الدورس والدعاء ستحزن عند تذكرها وبالتدريج ستندم علي كل يوم جعلتها جداراً بينك وبين الله

يا قارئ خطي لا تبكي على موتي ، فاليوم أنا معك وغداً في التراب ، فإن عشت فإني معك وإن مت فللذكرى ! ويا ماراً على قبري لا تعجب من أمري ، بالأمس كنت معك وغداً أنت معي ، أموت ويبقى كل ما كتبته ذكرى ، فيا ليت كـل من قـرأ خطي دعا لي..

بتحبها / بتحبيه ؟؟؟
صفحة 1 من اصل 1